Adorus

Am găsit azi, din greșeală  vechi amintiri digitale… fotografii, sunete, manuale, filme şi filmulețe şi texte. Spuneam undeva, că am obiceiul de a începe lucrări ficționale pe care nu le mai termin. Am dat de câteva schițe (prin arhiva digitală) şi am găsit Andorus…

Privirea îi căzu pe gloata ce se afla în faţa templului. După ultimele rebeliuni şi atacurile ce se înmulțeau din afara enclavei, frenezia religioasă creștea în rândul oamenilor care-şi spuneau „ cetățeni andorieni”, locuitori a enclavei Andorus.

Ca Înalt Prelat, acest lucru nu-l putea decât să-l bucure. Ştia faptul că, în faţa problemelor interminabile, în situaţia în care viaţa omului atârna de un fir de păr, o soluţie religioasă este preferabilă, cu atît mai mult cu cît alternativa ar fi haosul. În faţa venerației cetățenilor pentru religie, el avea o forţă mai mare în deciziile Consiliului.

Această schiță mi-a trezit câteva amintiri a genezei ei. A fost începută pe 26 august 2006, în Suceava…

Dar cum fu … Pe insulă (Atlantykron pentru cei care nu ştiu) la o şedinţă a programului Păturica Rotundă SF, moderată de Lucian Oancea, după ce Ţesătorul şi-a prezentat romanul – proaspăt ieşit din tipografie, Gangland -, Ovidiu Petcu, a propus ca în 2007, fiecare din cei câțiva participanți (eram vreo 10, cred), să încercăm să facem o povestire…

Eu am început Andorus, Ciprian Ailenei (Profetul pentru cei drepți-credincioși) o chestie bazată pe mitologia dacică, în același timp (eram vecini de cameră la Căminul trei de la Petru – ooo studenție). Am scris ce se vede – eu, câteva rânduri din povestirea lui – el… a intervenit berea şi am uitat de schiță. Până azi…

Lasă un răspuns

