Singur în mulţime (making off) – continuare

După cum v-aţi dat seama, cred, Gazeta SF încă rămâne inactivă. Situaţia se va remedia cât de curând, sperând că undeva în jurul datei de 20 septembrie să apară şi următorul număr. Am zis!

Vorbind acuma despre ce titlul gavareşte, am cam rămas cu o restanţă. O remediez acuma :)!

Povestea din spatele povestirii începe demult, cu ceva vreme în urmă, de prin timpul liceului. Sau chiar mai în negura timpului. Nu a plecat de la o experiență personală, din fericire – totuşi, încă trăiesc.

O scurtă perioada, pe undeva în clasa a treia, datorită învățătoarei mele, am plecat de la scoală. Doi ani. Tatăl meu îmi făcuse prohodul. Nu m-am dus la bine, şi câteva  stări din povestire sunt rememorări ale experienței trăite. Şi da, chiar a murit un tip (avea vreo şaptesprezece ani, era din Plătăreşti şi era alcoolic – lecţie învăţată cu brio de la tatăl lui).

După cum spuneam mai sus, în timpul liceului am creonat acţiunea. Au urmat câteva modificări de tablou şi peisaj. Introdus/exclus personaje… Înţelegeţi voi, jocul cu universul ficţional. Şi am uitat de povestire.

Prin 2008, când a început activitatea Cenaclului de Literatură şi Artă Tânără – Zidul de Hârtie (defapt pe atunci se numea Seara de Literatură), la a doua sau a treia şedinţă, am fost programat pentru a citi şi supriză, am găsit şi această schiţă.

După ce am citit-o, am primit câteva sfaturi de la recenzentul cenaclului de atunci, regretatul Doru Vieru, sfaturi care, normal, le-am ignorat :). Mai târziu o formă a textului a apărut în Antologia Zidul de Hârtie.

Şi au trecut ani (doar unul), şi cu ajutorul lui Mircea plus corecţii de timpi a lui Al. Despina, am rescris textul, păstrând esenţa. Textul pe care o să-l puteţi (re)citi  în Gazeta SF.

Lasă un răspuns

